افتتاح کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن سادات سیریز زرند به دست وزیر کشور افتتاح شد.

شنبه 11 شهریور 1402

بعد از ظهر روز دوشنبه مورخ 1402/06/06 با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، کارخانه کنسانتره سنگ آهن سادات سیریز شهرستان زرند افتتاح شد.

این کارخانه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.
این کارخانه با ظرفیت تولید ۱میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در سال به‌طور کامل توسط متخصصان داخلی در مدت زمان ۳ سال بومی‌سازی شده است.
.با راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتعال ۱۰۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است .

ظرفیت تولید این کارخانه یک میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در سال است که با راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است؛ این کارخانه توسط متخصصان داخلی و در مدت زمان سه سال بومی‌سازی شده است.

وزیر کشوردر مراسم افتتاح این طرح گفت: دشمنان سعی می‌کنند که این کشور را از راه پیشرفت بازدارند اما فقط حجم پروژه‌های مورد بهره‌برداری در استان کرمان نشان دهنده آن است که تمام نقشه‌های دشمن نقش برآب شده است.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی و تبیین خدمات نظام به مردم گفت: دولت با همه توان، پشتوانه کارآفرینان و تولیدکنندگان در کشوراست.

احمد وحیدی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه کارخانه کنسانتره سادات سیریز و مشکلات این کارخانه، بیان کرد: برای رفع مشکل گاز این کارخانه با وزیر نفت مذاکره خواهیم کرد تا تدبیری برای رفع این مشکل اندیشیده شود.