راه اندازی کارخانه فراوری سنگ دولومیت با سرمایه گذاری بلژیکی ها/زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر فراهم می شود

سه شنبه 15 شهریور 1401

به گزارش روابط عمومی فرمانداری حاجی اباد .حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد، در نشست با سرمایه گذاران خارجی، اظهار کرد:


راه اندازی کارخانه فراوری سنگ دولومیت با سرمایه گذاری بلژیکی ها/زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر فراهم می شود
به گزارش روابط عمومی فرمانداری حاجی اباد .حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد، در نشست با سرمایه گذاران خارجی، اظهار کرد: با وجود اینکه معادن سنگ دولومیت در شهرستان حاجی آباد قرار دارد و در همین راستا برای مشارکت با سرمایه گذاران خارجی و فراوری سنگ‌های مختلف به کشورهای خارجی آماده هستیم.

جهانگیری با بیان اینکه بیش از ۲۰معدن در حاجی آباد قرار دارد، افزود: حاجی آباد یکی از بزرگترین مناطق معدنی استان‌های کشور محسوب می‌شود که دارای معادن بسیاری به ویژه معادن سنگ آهن، دولومیت، کرومیت است.
فرماندار گفت: برنامه برای رونق فرآوری مواد معدنی و سرمایه گذاری هدفمند در این بخش از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی است که موجب افزایش درآمد و اشتغال در استان و شهرستان می شود.
وی اظهار کرد: شهرستان حاجی آباد یکی از مناطق فعال در عرصه معدن است و باید از ظرفیت های این حوزه برای اشتغال زایی استفاده کرد.وی بیان کرد: با وجود به ظرفیت های بالای معادن شهرستان تا کنون بهره برداری به صورت خام فروشی بوده و باید با کاهش خام فروشی مواد معدنی و فرآوری می توان زمینه اشتغال را برای شهرستان فراهم کرد.
فرماندار در ادامه از راه اندازی کارخانه فراوری دولومیت با سرمایه گذاری کشورهایی اروپایی خبرداد و افزود: سه سرمایه گذار بلژیکی با هماهنگی اداره صنعت معدن تجارت حاجی آباد حاضر به سرمایه گذاری در زمینه فراوری معدن دولومیت این منطقه هستند.
ایشان افزودن : پیش بینی می شود کارخانه فراوری دولومیت نیاز به ۱۰۰میلیارد تومان سرمایه دارد که سرمایه گذاران بلژیکی حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه هستند.
فرماندار حاجی آباد بیان داشت: با احداث کارخانه فراوری سنگ دولومیت زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر فراهم می شود.
بر اساس این گزارش کار گروه تحصیل و رفع موانع تولید شهرستان تشکیل و پتانسیل های حوزه معدنی شهرستان توسط دستگاها مربوطه معرفی و موانع و مشکلات بررسی و همه دستگاهها اعلام همکاری کردند.