آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره و گندله مجتمع با حضور جناب آقای دکتر شریعتمداری

سه شنبه 15 شهریور 1401

با حضور جناب اقای دکتر شریعتمداری ، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ وزیر محترم صنعت، معدن


آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره و گندله مجتمع با حضور جناب آقای دکتر شریعتمداری
با حضور جناب اقای دکتر شریعتمداری ، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت
۱۳ مرداد ۱۳۹۷
وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق وعده سرمایه گذاران با گذشت شش ماه از آغاز عملیات اجرایی کارخانه، این مجموعه برای اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمد شریعتمداری در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره و گندله مجتمع صنعت و معدن ذوب آهن جنوب شرق ایرانیان، افزود:
با ساخت این واحد نولیدی شاهدایجاد ارزش افزوده عظیم، اشتغال پایدار، بکارگیری خلاقیت، مهارت و نوآوری فرزندان این مرز و بوم و بهره گیری از منابع طبیعی کشور در این منطقه خواهیم بود.
وی اظهار داشت: با ساخ این مجموعه، ۲۵۰ نفر مشغول به کار خواهند شد و از این نظر بایستی به کسانی که سرمایه های خود در این اوضاع اقتصادی و فشار دشمن، برای توسعه و شکوفایی کشور بکار می گیرند؛ ببالیم و به آنها افتخار کنیم.
شریعتمداری گفت : طبق وعده سرمایه گذاران و با گذشت شش ماه از آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره و گندله مجتمع صنعت و معدن ذوب آهن جنوب شرق ایرانیان در زرند این مجموعه به بهره برداری خواهد رسید.
ایشان با تجلیل از زحمات سرمایه گذاران و متخصصان صنعت فولاد کشور، خاطرنشان کرد:
ایران در حوزه فولاد و بخصوص آهن اسفنجی در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد و امروزه دولت تدبیر و امید با اضافه کردن ۸۰ تن فولاد در کشور، توانسته است ظرفیت تولید فولاد کشور را به بیش از ۲۰۰ میلیون تن در کشور ارتقاء دهد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت های بخش خصوصی در توسعه فعالیت های اقتصادی کشور گفت : کار در بخش خصوصی به مراتب ارزانتر و کارآمدتر از بخش دولتی خواهد بود و این یعنی این که کار مردم را باید به مردم واگذاری کنیم و دولت تنها با تشویق بخش خصوصی نظاره گر امور باشد.